Friday, June 19, 2009

HARI KELUARGA SG NIBONG


Adik aku yg akn belajar ke UiTM, Arau tengah berucap (nagis bebbb)


Adik aku nombor 1 tengan berucap...lenjun jugakkkkk

Bakal Dr tgah bagi ucapan merangkap motivasi kepada adik-adik dan anak buah


Abang no dua aku jugak tak ketinggalan bagi ucapan..


Ucaptama daripada abg no wahid...


Paman aku (Ust Ishak merangkap penceramah program motivasi) tengan bagu hadiah kat mak bapak aku..

Romentiknya pasangan mak bapak aku tengah potong kek Hari Ibu Bapa...


Paman aku tengan bagi tips motivasi..


Sanak saudara aku tengan menikmati juadah kenduri....


Abang no 2, kakak dan adik aku tgah bertungkus lumus masak Sambal tahun...perhhhh...mengengat pedasnya tapi sedap yobb...

Pada 14 Jun 2009, bertempat di teratak mak dan bapak di Sg Nibong, Sekinchan kami sekeluarga berkumpul adik beradik (kecuali kak som yang hanya menghantar 'waki') untuk meraikan hari keluarga dan hari ibu dan bapa. Antara agendanya ialah cermah motivasi, teka-teki, penyampaian hadiah kepada mak bapak. Sebelum itu, pada malam harinya diadakan majlis usrah, doa selamat dan doa arwah. Majlis usrah merupakan program rutin setiap malam sabtu di kampung aku. Kenduri doa selamat pula diselitkan sempena mensyukuri kejayaan adik-beradik melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Didahului dengan aku yang berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat PhD di USM, adik no dua aku yang belajar di Kolej Komuniti Kuala Langat, adik no tiga aku yang berjaya melanjutkan pelajarannya di peringkat Diploma di UiTM Arau dan adik bongsu aku yang akan menduduki peperiksaan PMRnya pada tahun ini. Kenduri doa awrah pula dihadiah kan tahlil kepada arwah-arwah embah-embah dan kaum kerabat terdekat yang telah kembali kerahmatullah.










No comments:

Post a Comment