Saturday, May 1, 2010

Hari-hari yang pilu

sejak 23 march 2010, aku rasa diri ini sering pilu, sedih dan syahdu bilamana aku terkenangkan akan si putera puteri yg comel2 dan pintar2..rindu sungguh pada mereka apatah lagi gelak tawa mereka, tangisan mereka, kelincahan mereka, kemanjaan mereka, pelukan mereka..sejak itu juga aku tidak mempunyai kekuatan utk berjumpa dgn mereka, utk bergurau senda dgn mereka, utk memeluk tubuh mereka, utk menciup pipi dan dahi mereka. mujurlah talian hayat ku yg terakhir utk mendengar suara2 mereka tidak di sekat..itupun dengan susah payah utk menghubungi mereka utk berbual dgn mereka kerana telefon mudah alih yg aku hadiahkan utk anak sulung aku dikawal ketat oleh umminya...yang paling menyayat hati dan merobek2 jantung dan perasaan aku ialah bila mana aku dapat hubungi anak2 aku setelah 2 minggu aku tak contek mereka. itu pun setelah hati aku betul2 rindu sbb sebelumnya aku telah terguris hati lantara anak aku kata "kalu ayah ambik kakak, nanti ayah tak pulangkan balik kakak kt ummi" aduhhhhh...dari mana anak yg berusia 8 thn boleh menutur kalimah2 seumpama ini? kalu tak ada org yg 'meracun' fikirannya, pd fikiran aku agak mustahil anak2 seusia ini boleh menutur kata2 org yg cukup dewasa..

pada 15 april 10 yg lalu, aku ada menghubungi hp yg aku belikan utk anak2 aku tapi tak ada nada dering (seolah2 simkadnya telah ditanggalkan drp hp atau baterinya dah kong)..sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...pilu aku nk meneruskan nukilan aku nie...cukupal setakat nie..kalu ada mood yg baik aku sambung balik..

No comments:

Post a Comment